ההבדל בין כיריים חשמליות לאינדוקציה

30/01/2024

שניה לפני רכישת כיריים, נסביר לכם מה ההבדל בין כיריים חשמליות לאינדוקציה

לא מעט מלקוחותינו יוצאים מנקודת הנחה כי כיריים חשמליות וכיריים מאינדוקציה הן לגמרי אותו הדבר ורק השם שונה. אז לא כך הדבר. כדי להבין את ההבדל, נספר לכם קצת על כל סוג כיריים ועל ההבדלים ביניהן.

כיריים חשמליות

כיריים גז החליפו את המבערים בגופי חימום ואת רשת הברזל במשטח זכוכית חלק ונעים לעין.
גופי החימום קבועים בכיריים חשמליות נמצאות מתחת לטבלת זכוכית המוליכה את החום והיא בעצם משטח הכיריים. תהליך החימום הוא מהיר יחסית אך הקירור איטי.
הן נחשבות לפרקטיות ואסתטיות והמשטח הקרמי (הנפוץ ביותר בכיריים החשמליות) עשוי מזכוכית שנותנת להם מראה קלאסי המתאים לכל מטבח ישן או חדש.

כיריים אינדוקציה

הבישול עם כיריים אינדוקציה מקצועי ומדויק, פשוט ונוח והן חסכוניות בצריכת האנרגיה.
בכיריים אינדוקציה קיימים סלילי מגנט מתחת לזכוכית הקראמית והם פועלים במהירות בנקודת הבישול עצמה ברגע שמניחים עליה כלי בישול. ברגע שמסירים מהכיריים את כלי הבישול, הכיריים מיידית מתחילות להתקרר ועוצרות את הפצת החום.

מה ההבדל בין כיריים חשמליות לאינדוקציה?

בטיחות:
כיריים חשמליות – הסכנה המרכזית היא כווייה תוך מגע מקרי במשטח החימום.
שטח החימום אינו מתקרר במהירות ועלול לסכן את מי שבא איתו במגע.

כיריים אינדוקציה – המגנטי מופיע אך ורק בנקודה המחברת בין אזור המגע לבין כלי הבישול והאזור מתקרר באופן מהיר – מבחינה בטיחותית נקודה זו מקטינה מאוד את הסבירות למגע בלתי מתוכנן עם משטח חם מאוד.

כלי בישול מתאימים:
כיריים חשמליות – יכולות לעבוד עם כלים עשויים מנירוסטה או מברזל יצוק ולא עם כלים מאלומיניום או מנחושת.

כיריים אינדוקציה – מחייבות כלי בישול הכוללים סימון מסוים לאינדוקציה בעלי בסיס מגנטי ולכן הגמישות שהן מציעות היא הפחותה ביותר.

עמידות:
כיריים חשמליות – עשויות בדר”כ מזכוכית קריסטלית ויש בה סכנה של סדקים או שברים.

כיריים אינדוקציה – נחשבים לעמידים יותר.

ניקיון:
כיריים חשמליות – נחשבות לפשוטות מאד לניקוי, כפתורי המגע ברובם שטוחים ועמידים בפני מים.
כיריים אינדוקציה – חובה לנקות בחומרים מיוחדים לכיריים אינדוקציה או בחומרים ואביזרים שאפשר למצוא בכל בית כמו סבון/ לימון /סודה לשתייה/חומץ, מברשת/ספוג/מטליות ומגבות נייר. שימו לב שלעיתים הן צוברות לכלוך שלא תמיד קל לגרד.
* חשוב לשים לב – אם תשתמשו בכל אחד מסוגי הכיריים במוצרי ניקוי שיש לכם בבית ולא תואמים את הניקיון הנדרש ויפגעו במשטח – אחריות המוצר לא תחול על על שריטות וירידת צבע.

מחיר:
כיריים חשמליות – טווח המחירים מתחיל נמוך יותר עם היצע רב של דגמים ואזורי בישול.

כיריים אינדוקציה – טווח המחירים מתחיל גבוה יותר עם היצע רב של דגמים ואזורי בישול.
* חשוב לשים לב – המחירים בשני המקרים תלויים בגודל הכיריים, בעוצמתן, באזורי הבישול וגמישותם, במותג ובאחריות.

לסיכום, כשאתם ניגשים לרכישת כיריים זכרו שלכל אחד מסוגי הכיריים יש יתרונות וחסרונות. עליכם לחשוב מי מבני הבית עובד עליהם, מה יהיה לו נוח יותר לעבודה, עד כמה אתם צריכים להיות זהירים מול ילדים או מבוגרים למקרה מגע יד לא מתוכנן באזור הכיריים וכמובן מה התקציב שלכם.
אם עדיין לא הצלחתם להבין ההבדל בין כיריים חשמליות לאינדוקציה, אנחנו באבי סופר מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ונשמח לענות לכם על כל שאלה.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך
מוצרי חשמל לבית חדש
מוצרי חשמל לבית חדש

החלטתם לרכוש חבילת מוצרי חשמל לבית חדש? מה הצעדים הראשונים שאתם צריכים לחשוב עליהם? איך אתם בונים רשימת מוצרים שמתאימה לכם ויוצאים לבדוק מחירים? מה

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]