איך לבחור תנור אפיה? ריכזנו את כל מה שחשוב לדעת

24/12/2023
איך בוחרים תנור אפיה

אחד ממוצרי החשמל החשובים ביותר בכל מטבח הוא תנור אפיה. כיום הוא מוצר הכרחי בכל בית. תנור טוב יכול לשנות לכם את חווית הבישול והאפייה ולהפוך אותה לחוויה קלה ומהנה.
כיום כל אחד יכול למצוא את התנור שיתאים גם לצרכי הבישול והאפייה שלו גם לעיצוב הכללי של המטבח שלו וגם לתקופת השימוש בו. אם אתם רוצים למצות את התקציב שלכם לתנור אפיה בצורה היעילה ביותר, התמקדו במה שחשוב לכם באמת.
אז איך בוחרים תנור? הנה כל הטיפים החשובים לבחירה הנכונה ביותר עבורכם.

תנור בנוי או תנור משולב?

הדבר הראשון שתצטרכו להחליט עליו היא מה אתם מעדיפים – תנור אפייה בנוי (בילד אין) הנמצא בתוך גומחה ייעודית בארונות המטבח או תנור אפיה עומד משולב כיריים שאפשר למקם בכל מקום שתרצו במטבח.

בחרתם בתנור בילד אין (תנור בנוי)?

הבחירה הבסיסית הראשונה היא בין תנור סטנדרטי מבחינת גודל או תנור דו תאי שגובהו שונה.

בחרתם בתנור משולב?

הבחירה הבסיסית הראשונה היא האם תרצו תנור משולב כיריים גז או האם תרצו תנור משולב כיריים חשמליות.

מחיר

כשמגיע אלינו לקוח עם השאלה “איך לבחור תנור אפיה?” אנחנו שואלים אותו מה תקציב המינימום שלו ומה מחיר המקסימום שלו?
אצלנו ברשת מוצרי החשמל אבי סופר תמצאו תנורים רק של יבואנים רשמיים והמחיר תמיד יכלול אחריות. ברגע שתתנו את טווח המחירים שלכם ואת תכונות התנור שאינכם יכולים להתפשר עליהן, יהיה לנו קל יותר להציע לכם את התנור הטוב ביותר בהתאם לתקציב שלכם.

גודל ומיקום תנור האפיה

בדקו את מידות הגובה, הרוחב והעומק של הגומחה המיועדת לתנור האפייה, הוסיפו למידות מרווח לצורך חיבור לחשמל. חשוב לא פחות לקחת בחשבון את מידות המסגרת החיצונית של התנור כדי שלא תהיו על המילימטר.
אם בחרתם בתנור בילד אין, דאגו שיהיה לו אוורור חזיתי/קדמי שינקז את האוויר החם שנוצר בעורף התנור.

התאמת התנור לצרכי הבישול והאפייה

מה הצורך האמיתי שלכם מהתנור? בישול בסיסי או בישול מורכב יותר? דעו שהתנור הבסיסי ביותר כולל שני גופי חימום (עליון ותחתון) והוא מאפשר בישול ואפיה בסיסיים וטובים לכל מטבח. במקביל ישנם תנורים מתקדמים יותר. במפרט תנורים אלה תראו את המילה “מולטיסיסטם” האומרת שהם כוללים טורבו או טורבו אקטיבי ונותנים לכם טווח רחב יותר של סוגי בישול ואפייה, בישול במקביל של כמה תבניות בתנור ואופציות נוספות.

נוחות התפעול והבקרה

כמו בכל מוצר, יש את הפשוט ויש את המשוכלל. אפשרויות התפעול והבקרה של התנור מגיעות בכל תנור בצורה שונה תוכלו למצוא לוח פיקוד עם מספר כפתורים מכאניים פשוטים, ותוכלו למצוא לוח פיקוד עם תצוגה דיגיטלית וכפתורי מגע. גם כאן תוכלו למצוא דגמים פשוטים ודגמים מורכבים יותר עם בחירת תוכניות לפי מה אתם עומדים לבשל או לאפות והתנור יבחר בעצמו את התכנית המתאימה.

ניקיון

יש לא מעט כאלה שאם תבקשו מהם טיפ ל”איך בוחרים תנור אפיה?” יגידו לכם – תבדקו איך מנקים אותו! אין ספק שזה שיקול חשוב בבחירת התנור. נסביר את האפשרויות:
מבנה וציפוי:
מבחינת מבנה התנור, שימו לב: אם הוא בנוי כיחידה אחת ללא תפרים וחיבורים הוא קל יותר לניקוי ומונע הצטברות לכלוך, קורוזיה ובלאי. מבחינת הציפוי חשוב שתבדקו אם יש ציפוי אמאייל בתא האפייה עצמו. דעו שככל שהאמאייל באיכות גבוהה יותר כך יהיה יותר עמיד יותר ויהיה קל יותר לנקות אותו.
דלת ומסילות: יש שתי סוגי דלתות – הראשונה מתפרקת נטולת ברגים, תפרים וחריצים. דלת זו קלה יותר לניקוי וצוברת פחות לכלוך. בשנייה ניתן לפרק את הזכוכית עצמה ואז ניתן לנקות בצורה קלה ויסודית יותר. לגבי המסילות, גם כאן תוכלו למצוא מסילות קבועות או מתפרקות. מסילות מתפרקות יאפשרו ניקוי קל ויסודי יותר של המסילות ושל דפנות התנור.

ניקוי עצמי: ישנן שתי שיטות לניקוי עצמי – פירוליטי וקטליטי.
ניקוי פירוליטי – בשיטה זו התנור מתחמם לטמפרטורה של כ-500 מעלות צלזיוס למשך שעתיים-שלוש ושורף את השומנים בתא האפיה. בהליך זה דלת התנור ננעלת בסיום הניקוי כל שנותר לכם הוא לנגב את הלכלוך בתחתית התנור. קחו בחשבון בעודכם בוחרים תנור אפיה שניקוי עצמי בשיטה הפירוליטית מייקר את מחיר התנור.
ניקוי קטליטי – בשיטה זו שתי דפנות או יותר בתנור מצופות טפלון כך שהלכלוך והשומן שיוצא בזמן הבישול ופוגע בדפנות התנור נשרף מיד ואינו נדבק.

לסיכום, לשאלתכם – איך לבחור תנור אפיה יש תשובות די פשוטות שמורכבות רק מהצרכים והתקציב שלכם. ואם אתם לא יודעים מה הצרכים שלכם, נציגי המכירות של אבי סופר ישמחו לשאול אתכם את השאלות הנכונות כדי להתאים לכם את תנור האפיה המתאים לכם ביותר.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך
ההבדל בין כיריים חשמליות לאינדוקציה

שניה לפני רכישת כיריים, נסביר לכם מה ההבדל בין כיריים חשמליות לאינדוקציה לא מעט מלקוחותינו יוצאים מנקודת הנחה כי כיריים חשמליות וכיריים מאינדוקציה הן לגמרי

מוצרי חשמל לבית חדש
מוצרי חשמל לבית חדש

החלטתם לרכוש חבילת מוצרי חשמל לבית חדש? מה הצעדים הראשונים שאתם צריכים לחשוב עליהם? איך אתם בונים רשימת מוצרים שמתאימה לכם ויוצאים לבדוק מחירים? מה

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]