כמה חשמל צורך מקרר בחודש – המדריך המלא

30/05/2023

אנשים רבים שואלים כמה חשמל צורך מקרר בחודש. זו שאלה כלל לא פשוטה והתשובה עליה מורכבת. ישנם מספר גורמים משתנים המשפיעים על צריכת החשמל של מקרר: החל גורמים קבועים כמו גודל המקרר, הדירוג האנרגטי או נתוני היצרן של צריכת החשמל של המדחס, אך יש גם נתונים משתנים, כמו אופן השימוש, הסביבה, גיל המקרר והמצב הנוכחי של הרכיבים השונים.

לכן, כמעט אף פעם אי אפשר לתת תשובה מדוייקת לשאלה מה היא צריכת החשמל של מקרר, אלא תשובה השוואתית, המאפשרת לכם להעדיף מקרר אחד על פני השני או ללמוד איך לצמצם כל הניתן את צריכת החשמל במקרר.

צמצום צריכת החשמל

אי אפשר לקבוע מראש במדויק מה תהיה צריכת החשמל החודשית של מקרר אך לעומת זאת ישנן לא מעט דרכים ברורות ועל פי רוב פשוטות, לצמצם את צריכת החשמל החודשית של המקרר. זה מתחיל בשלב הקנייה, על ידי בחירה נכונה ומושכלת של מקרר בעל פעולה יעילה וצריכת חשמל נמוכה.

בשלב השימוש, ניתן לצמצם את צריכת החשמל על ידי ביצוע מספר פעולות פשוטות המאפשרות לנו לחסוך בצריכת האנרגיה בשימוש השוטף. לפני שנתחיל, הנה פרטים בסיסיים שחשוב להכיר על צריכת החשמל של מקררים.

 

מהו צרכן החשמל העיקרי במקרר?

כדי להבין איזה רכיב הוא צרכן החשמל המרכזי במקרר, יש להבין קודם את עיקרון הפעולה של המכשיר עצמו. המקרר פועל על ידי הוצאת חום מהחלל הפנימי של המקרר החוצה אל הסביבה החיצונית של המקרר. פעולה זו מתבצעת על ידי דחיסה של גז באמצעות מדחס, הגז הופך לנוזל בתהליך הדחיסה שפולט חום, לאחר מכן הגז עובד בצינורות דקים בגב המקרר, שם הוא מתחיל להתקרר, ובסוף התהליך הוא הופך חזרה לגז.

תהליך זה של המעבר מנוזל בחזרה לגז צורך אנרגיית חום מהסביבה, או במילים אחרות – מקרר אותה. הקירור או צריכת החום נעשים בסליל קירור שנמצא בדופן האחורית של המקרר, לכן הסביבה הפנימית של המקרר היא זו שמתקררת. לאחר מכן הגז מגיע בחזרה למדחס ומתחיל את התהליך מחדש. צריכת החשמל העיקרית עבור מקרר היא עבור הפעלת המדחס.

ישנם רכיבים נוספים הצורכים חשמל כמו המנורה הפנימית, חיישנים או המאווררים המפזרים את הקור, אך הצרכן המרכזי והמשפיע ביותר הוא המדחס.

 

גורמים המשפיעים על צריכת החשמל של מקרר

המדחס

הגורם העיקרי שקובע את צריכת החשמל של מקרר הוא גודלו. מקררים גדולים יותר צורכים יותר אנרגיה מאשר קטנים יותר, מכיוון שיש להם יותר מקום לקירור ולפיכך דורשים מדחס גדול יותר על מנת לשמור על טמפרטורה קבועה. בנוסף, הגיל והיעילות של המדחס יכולים להשפיע על צריכת האנרגיה שלו.

אופן השימוש במקרר

גורם נוסף שיכול להשפיע על צריכת האנרגיה של מקרר הוא אופן השימוש בפועל במקרר: הגדרת הטמפרטורה, מיקום המקרר, כמות המצרכים ששמים בו ותדירות התחלופה, מספר הפעמים שהדלת נפתחת ולכמה זמן ואף תכונות נוספות כגון יצור קרח אוטומטי או בר מים. לדוגמה, מקרר שנמצא בחדר חם או חשוף לאור שמש ישיר עשוי לצרוך יותר אנרגיה מאשר מקרר שנמצא באזור קריר יותר.

בידוד

חלק חשוב מעקרון הפעולה של המקרר הוא הבידוד. על מנת להשקיע פחות אנרגיה, תא המקרר מבודד מהסביבה החיצונית כדי לאפשר למערכת הקירור לקרר אותו לטמפרטורת יעד ולהמתין זמן ארוך יחסית עד שהטמפרטורה עולה ומצריכה הפעלה מחודשת של המדחס. ללא הבידוד, המדחס היה צריך לפעול כמעט ברציפות, וצריכת החשמל הייתה מזנקת. פגיעה בבידוד או בידוד לא איכותי מגדילים את צריכת החשמל של המקרר.

 

כיצד ניתן לצמצם את צריכת החשמל של המקרר?

על מנת להפחית את צריכת האנרגיה של מקרר, חשוב לבחור בדגם חסכוני באנרגיה עם דירוג אנרגטי A/B, לשמור על הגדרת הטמפרטורה ברמה המומלצת: 4 מעלות צלזיוס לתא הקירור ומינוס 18 מעלות לתא ההקפאה. יש לוודא שהמקרר מתוחזק ומנוקה כראוי ושאינו עומד בשמש ישירה ברוב שעות היום. חשוב להקפיד לא לפתוח את דלת המקרר והמקפיא לזמן ארוך.

 

כיצד לבחור מקרר עם צריכת חשמל מיטבית

בחירת מקרר עם צריכת חשמל טובה וחסכונית היא שיקול חשוב לכל מי שמחפש לחסוך בחשבונות החשמל ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלו. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור מקרר עם צריכת חשמל טובה:

חפשו דגם חסכוני באנרגיה

בדקו את תווית האנרגיה על המקרר במעמד הרכישה. אם אינכם מבינים את הסימון, שאלו את המוכר המלווה אתכם בתהליך הבחירה. חפשו דגמים שדורגו כבעלי דירוג אנרגטי A/B. הנה דוגמה:

תווית אנרגיה

בדקו והתאימו את הגודל

ככל שהמקרר גדול יותר, כך הוא יצרוך יותר אנרגיה. בחרו מקרר בגודל המתאים לצרכים שלכם. אם אתם משפחה קטנה או גרים לבד, מקרר קטן יותר עשוי להיות אופציה טובה ובהכרח חסכונית יותר.

שקלו את תכונות המקרר אל מול הצורך שלכם

תכונות מסוימות כגון יצור קרח אוטומטי קרח, בר מים וצגים דיגיטליים יכולים להגביר את צריכת האנרגיה. חשבו על הצרכים שלכם. אם יש לכם צורך בתכונות אלו והאם הן מצדיקות את עלויות האנרגיה הנוספות.

קחו בחשבון את גיל המקרר

מקררים ישנים יותר הם פחות חסכוניים באנרגיה לעומת הדגמים החדשים יותר בשוק. אם המקרר שלך בן יותר מ-10 שנים, כדאי לשקול להחליף אותו בדגם חדש וחסכוני יותר באנרגיה.

 

לסיכום

בעוד צריכת החשמל החודשית של מקרר הוא נתון שקשה לדייק בו כי הוא מושפע מפרמטרים רבים, אנחנו יודעים בוודאות כיצד לצמצם את הצריכה היומיומית של המקרר. כשקונים מקרר חדש, כדאי להתחשב בכל הפרמטרים של חיסכון באנרגיה שהוזכרו במאמר. צריכים מידע נוסף על צריכת חשמל מקרר? צרו איתנו קשר עוד היום והמומחים של אבי סופר ישמחו לעמוד לשירותכם.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]