איזו טלוויזיה לקנות? המדריך המלא לקניית טלוויזיה חדשה

01/05/2023
טלוויזיה

מהם הפרמטרים המרכזיים שכדאי לקחת בחשבון כשמחליטים לקנות טלוויזיה חדשה? האם כדאי להעדיף מחיר אטרקטיבי או מותג מוביל? מה גודל המסך המתאים לכם? מה הרזולוציה המומלצת?  או בתמצית – איזו טלוויזיה לקנות? לפני שהמבחר ישגע אתכם – הכנו לכם מדריך לקניית טלוויזיה חדשה.

 

מזל טוב, החלטתם להתחדש בטלוויזיה. איזה כיף! הטלוויזיה היא אחד ממכשירי האלקטרוניקה השימושיים ביותר בבית, כזה שרבים מעידים על עצמם שלא יסתדרו בלעדיו. לכן, קניית טלוויזיה חדשה היא אירוע מרגש ומשמעותי. אבל כשמגיעים לעמוד הטלוויזיות באתר האינטרנט או לקיר גדוש הטלוויזיות בחנות תמיד נתקלים בדילמה – איזו טלוויזיה לקנות? המבחר עצום, הפרמטרים רבים ועומס המידע לעיתים קרובות מקשה על ההחלטה במקום לפשט אותה. לשם כך, באבי סופר ריכזנו כמה פרמטרים שיעשו לכם סדר ויעזרו לכם לבחור איזו טלוויזיה חדשה לקנות, כזו שתתאים בדיוק בשבילכם.

 

איך תבחרו את גודל הטלוויזיה?

התשובה הראשונה, כמעט אוטומטית לגודל הטלוויזיה הרצוי היא: “כמה שיותר גדול”.

אכן, במחקרים פנימיים שערך אחד ממותגי העל המובילים גילו שהסיבה המרכזית בגינה אנשים מעוניינים להחליף את מסך הטלוויזיה שברשותם איננה קלקול או תקלה, וגם לא חוסר שביעות רצון מאיכות המוצר שברשותם. הסיבה העיקרית לקניית מסך טלוויזיה חדש היא השאיפה לרכוש טלוויזיה גדולה יותר.

כמה גדולה? זו בדיוק השאלה.

ראשית, יש להתחשב בגודל הפיזי הקיים עבור הטלוויזיה. אם הטלוויזיה עתידה להיכנס לגומחה, לעמוד על שידה לצד מעבר או חלון שנפתח כלפי פנים, הדבר עלול להוות מגבלה לגודל המסך שתוכלו להציב באותו מקום. לכן, ראשית יש לבדוק את המגבלה הפיזית במרחב.

במידה והמרחב מאפשר, תהיה לכם גמישות לבחור גודל מסך כרצונכם. למרות שיש פה אלמנט של העדפה אישית, ישנם “כללי אצבע” לבחירת גודל המסך ואלו הם:

אם מרחק הצפייה קטן מ-2מ’, תתאים לכם טלוויזיה בגודל של עד 60 אינצ’.

אם המרחק הוא בין 2 ל 2.5 מ’, תתאים טלוויזיה בגודל 65-75 אינץ’.

עבור מרחק גדול מזה – תוכלו לבחור בכל גודל שהשוק מציע.

שימו לב שהגודל משפיע גם על המחיר, מה שמוביל אותנו היישר לפרמטר הבא.

 

מחיר

כמעט בכל קנייה של כל מוצר, המחיר הוא חלק ממערכת השיקולים, והאקסיומה הזו נכונה גם כאן. גם אם החלטתם איזו טלוויזיה לקנות מבחינת הגודל והמפרט הטכני הרצוי, בכל משפחת מוצרים ישנו מספר רב של דגמים ברמות שונות הנבדלים זה מזה במחיר, לעיתים בצורה משמעותית.

ההבדלים במחיר עלולים לבלבל ולא פעם בדרך לקניית טלוויזיה חדשה משקיעים סכום גבוה מהמתוכנן. אנחנו ממליצים לכם להגדיר מראש תקציב לקניית הטלוויזיה. לאחר שהתקציב הוגדר תוכלו לסדר לעצמכם את סדר העדיפויות בין הפרמטרים השונים ולהחליט למשל אם אתם מעדיפים מותג מוביל על חשבון הגודל וכך לבחור את הטלוויזיה המתאימה לכם ביותר.

 

מערכת ההפעלה

ממש כמו בטלפונים, כך גם בטלוויזיות, מערכת ההפעלה היא היום חלק מהשיקולים בקניית טלוויזיה. כאן המקום לציין שהמושג “טלוויזיה חכמה” הולך ומפנה את מקומו פשוט למושג “טלוויזיה”. דגמים שאינם נחשבים “חכמים” הולכים ומתמעטים על המדפים וכבר היום קשה למצוא כאלה.

מה חשוב לבדוק לגבי מערכת ההפעלה?

ראשית, עליכם לוודא האם אתם בכלל זקוקים, או צפויים להשתמש ישירות במערכת ההפעלה של הטלוויזיה.

מתי לא? אם אתם צופים דרך ממיר של אחד מספקי התוכן הראשיים (יס, הוט, סלקום, פרטנר וכו’) אז למעשה לא תעשו שימוש נרחב במערכת ההפעלה של הטלוויזיה ולכן נתון זה הופך היות חסר חשיבות, לפחות בעתיד הנראה לעין. אך אם ההתנהלות שלכם צפויה להיות דרך מערכת ההפעלה של הטלוויזיה עצמה, אז זהו נתון חשוב.

מותגים מובילים כמו LG ו- SAMSUNG משקיעים רבות כדי לייצר עבורנו מערכות הפעלה נוחות, אינטואיטיביות ופשוטות. מצד שני,  בחלק מהמותגים משתמשים במערכת ההפעלה הפתוחה של אנדרואיד לטלוויזיות חכמות שגם היא מערכת מצוינת. מה עדיף? בסופו של יום, הבחירה במערכת אחת על פני השנייה נובעת משילוב של העדפה אישית והרגלים. מתלבטים איזו טלוויזיה לקנות? וודאו שמערכת ההפעלה שבה לטעמכם ואתם מצליחים לתפעל אותה בקלות.

 

התייחסות לנתונים טכניים

רזולוציית מסך וקצב ריענון.

נתחיל מרזולוציית המסך.

מצד אחד זהו אחד הנתונים החשובים ביותר מכיוון שהוא משפיע ישירות על חדות התמונה. מצד שני, הטכנולוגיה הציבה סטנדרט כל כך גבוה שברוב המקרים החושים שלנו לא יצליחו לשים לב להבדלים.

גם כאן אנחנו מציעים לכם “כלל אצבע”: עבור מסכים הגדולים מ-55 אינצ’ בחרו ברזולוציה של 4K ומעלה. זו רזולוציה גבוהה שתיתן לכם תמונה חדה גם במסכים הגדולים של 70-75 אינצ’ ואף יותר.

במסכים הקטנים מ-55 אינצ’ אפשר להסתפק ברזולוציית Full HD.

קצב ריענון

לשימוש “רגיל” של צפייה בערוצי הטלוויזיה, הסרטים והסדרות של ספקי התוכן הגדולים, קצב ריענון של 60 הרץ הוא מספיק, ו-100 הרץ כבר ייתן תוצאה מעולה.

אם דרישות השימוש מתקדמות יותר וכוללות משחקים בקונסולות משחק, שידורי ספורט רבים או צפייה בחוויית קולנוע ביתי, מומלץ לרכוש מסך עם קצב ריענון של 100 הרץ לפחות ואפילו 120 הרץ.

 

האם כדאי לבחור במותגים מובילים?

זה עניין של השקפה. מותגים מובילים על פי רוב קנו את שמם לא בכדי והם מספקים לצד מוצרים מצוינים גם חוויה של תמיכה ושירות לקוחות ברמה גבוהה.

עם זאת, ניתן היום למצוא מוצרים מצוינים תחת כל המותגים בשוק, גדולים כקטנים, מוכרים ואנונימיים כאחד. היכן מקבלים את התמורה הטובה ביותר עבור ההשקעה שלכם? היכן מקבלים מוצר באיכות גבוהה יותר? אין על כך תשובה ברורה וחד משמעית. יש לבחור כל מקרה לגופו, ולהתחשב בקניית טלוויזיה ממותג מוביל כאחד הפרמטרים במערכת השיקולים שלכם ולתת לו את התיעדוף שאתם רואים לנכון.

 

ההמלצות של אבי סופר

אם אתם עדיין מבולבלים ומתקשים לבחור איזו טלוויזיה לקנות מבין המבחר הקיים והפרמטרים שפרטנו במאמר לא סייעו בבחירה, הרשו לנו להמליץ לכם על 4 דגמים בגדלים ומאפיינים שונים, כדי שתוכלו למצוא את הדגם המתאים לכם ביותר.

  • טלוויזיה 32 אינץ’ אל ג’י 32LQ630B6LB – קטנה וחכמה מבית המותג המוביל LG. מתאימה במיוחד לחדרי שינה או חדרי ילדים קטנים.
  • טלוויזיה 50 אינץ’ טושיבה 50C450KE – טלוויזיה בגודל ביניים עם רזולוציה מצוינת ומסך מעוצב ללא מסגרת.
  • טלוויזיה 65 אינץ’ סמסונג QE65Q60B – מתאימה לכל סלון! טלוויזיה דקיקה בגודל מושלם עם איכות תמונה מעולה.
  • טלוויזיה 65 אינץ’ סוני XR65X90KAEP – המותג הוותיק מיפן לא מאכזב עם הדגם הזה. מוצר מצוין עם 3 שנים אחריות

לסיכום

המגוון הרחב של דגמי הטלוויזיה השונים באמת עלול להקשות למצוא את התשובה לשאלה איזו טלוויזיה לקנות,  אך באותה נשימה המגוון הזה גם מאפשר לכל אחד למצוא את המוצר המתאים לו ביותר. אנחנו מקווים שהמדריך הקצר הנ”ל יעזור לכם בקבלת ההחלטות.

כמובן שבאבי סופר תוכלו למצוא את כל הדגמים המובילים בשוק, את כל המותגים הנחשבים, במחיר מצוין ושירות מעולה.

אנחנו פה בשבילכם, בשביל הטלוויזיה החדשה שלכם ועוד הרבה מעבר.

בהצלחה.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]