שילוב הטלוויזיה בסלון

16/09/2021
כותב המאמר:
מערכת אבי סופר

בבתים רבים הרהיט המרכזי בסלון ומוקד שעות הפנאי הוא דווקא הטלוויזיה. בימים שבהם אנחנו מבלים בבית שעות רבות בתוקף הנסיבות אנחנו גם שמים לב יותר למיקום שלה ושלנו ביחס אליה, ומנסים לשפר את השילוב שבין הטלוויזיה לבין הספות והכורסאות בבית. היתרון של הרביצה הרבה מולה הוא דווקא ההבנה שיש דרכים אחרות לצפות בטלוויזיה למטרות שונות בצורה נוחה יותר, שגם משנה את הדינמיקה המשפחתית לטובה. המגוון הגדול של ספות וכורסאות שיש היום מאפשר לעצב את הסלון לפי הרגלים נכונים יותר, כמו ספות קטנות, ספות כפולות, ספות פינתיות או הצבת כורסאות אחת ליד השנייה. אם יש כל כך הרבה מה לעשות, כולל לימודים ועבודה מהבית, לא חובה לשבת בצורה כזאת שמונעת כל פעילות אחרת בסלון ואפשר בהחלט להתאים את המיקום של המסך הגדול לפי העדפות המשפחה מתי לשבת והיכן. להלן כמה טיפים לשילוב מהנה ואסתטי יותר של הטלוויזיה בחדר המגורים.

יצירת פינת טלוויזיה אינטימית למשפחה

בהנחה שכולם שינו את הרגלי החיים שלהם לאחר השנה האחרונה, אתם בוודאי יודעים כמה זמן אתם מוכנים להקדיש לטלוויזיה ומתי. אם אין לכם סיבה לשבת מולה מהבוקר עד הערב, אפשר להזיז אותה מעט הצידה אם גודל חלל המגורים מאפשר זאת. אתם יכולים ליצור חלל צדדי נוח יותר לשעות הפנאי ולאירוח של חברים ומשפחה, אולי ליד המרפסת. ולהציב את הטלוויזיה בפינה, כשמולה מסתפקים בהצבת ספה פינתית נוחה שגודלה מתאים לכולם. בצורה כזאת אפשר גם להוסיף כורסה נוספת או ספה כפולה וליצור פינת טלוויזיה אינטימית ונעימה. כשבוחרים לא לבזבז יותר מדי שעות מול הטלוויזיה גם אפשר לנצל טוב יותר את שאר הסלון כדי לארח על ספה קטנה יותר שמתאימה למספר האנשים.

חלוקת הסלון למטרות השונות

עיצוב הסלון אמרו להתאים לאורח החיים שלכם ולא רק למגזינים. אם אתם משפחה קטנה אפשר לחלק את הסלון לכמה חללים שיתאימו כל אחד למטרה שלו. מי שזקוק היום לחלל עבודה מהבית יזיז את הספות או יוותר על ספה ארוכה ויחליף אותה בפתרונות ישיבה אחרים. ספות פינתיות יוצרות את החלל המופרד מחלל העבודה בעיצוב שלהן, כך שצורת הר’ תוחמת את פינת הצפייה. זה מתאים למשפחות קטנות, זוגות ויחידים, כך שהשילוב של ספה כזאת בחלל שמחולק כעת לכמה מטרות הוא הכי נכון לשמירת התחושה של בית. כך יהיה לכם מקום לכל דבר ולכל ייעוד מבלי לגבב שולחנות ומסכים כמו בחלל עבודה פתוח במשרד. כשמגדירים פינות החלל גם נראה מסודר ומאורגן טוב יותר, מה שעוזר לתפקוד בכל מקרה לדעת שיש שטח פנאי ושטח עבודה, פינת משפחה ופינת לימודים. זה מגביר את המוטיבציה ואת היעילות בכל מה שצריך לעשות בבית בשעות הארוכות שמבלים בו.

פתרונות ישיבה לבית קטן

כשיש חלל קטן בסלון ואין ברירה אלא לתכנן מהודק וחסכוני יותר, צריך לנצל כל פינה שיש ולהצמיד אליהן את הרהיטים והפריטים כדי לפנות חלל במרכז הבית. במקרה הזה הנחת מסך טלוויזיה בקצה הסלון כשמולה מצמידים לפינה ספה בצורת ר’ יוצרת פינה מרוחקת שאינה משתלטת על מרכז הבית. יש יותר מקום להציב שולחן אוכל או שולחן סלוני ואפילו להוסיף כורסה נוספת או ספה דו מושבית מולה. בצורה כזאת מנצלים בצורה מיטבית את הסלון ומעצבים אותו בצורה הנוחה והחסכונית ביותר כך שכל סנטימטר בו מנוצל מבלי שירגישו את העומס והגודש בעיניים בחלל קטן. זוהי הדרך הטובה ביותר לנצל בחוכמה מגבלה של חדר ואם מתאימים את הצבעים ל הספה והאבזור גם מקבלים הרמוניה שיוצרת אווירה נעימה.

אבי סופר
נעים להכיר, אני אבי סופר - הבעלים של רשת אבי סופר ומומחה לייעוץ במוצרי חשמל. שמח לתת לכם קצת מהידע המקצועי הרחב שצברתי עם השנים באבי סופר.
אולי יעניינו אותך
מוצרי חשמל חכמים – העתיד כבר כאן

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, כך גם הדרכים שבהן אנו יכולים להפוך את הבתים שלנו לאוטומטיים, טכנולוגיים וחכמים יותר מתקדמים (ובמהירות). שמעתם על בית חכם? מי לא.

ביטול עסקה

נא למלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם

[wc_errors]